Opis predmeta
Sociologija identiteta je usmjerena na analizu individualnog i društvenog identiteta iz sociologijskog polazišta. Iz ove osnovne teze slijede i osnovni ciljevi predmeta dati polaznicima znanja o osnovnim pojmovima identiteta iz različitih znanstvenih perspektiva. Dati polaznicima znanja i uvide u dominantne društvene procese koje imaju utjecaj na oblikovanje društvenog identiteta. Dati polaznicima znanja o relacijskoj naravi identiteta. Elaborirati oblike socijalne dezintegracije, kako vertikalne (različite društvene grupe) tako i horizontalne (politike) - posebno pri tome objasniti različita polja djelovanja društvenog i individualnog identiteta. Upoznati polaznike s povijesnim odnosom društva pojedinca prema kulturi koja predstavlja sjecište formiranja različitih identiteta. Dati saznanja o dosadašnjim empirijskim istraživanjima u području socijalnog identiteta. Elaborirati pojam i prakse hrvatskog društvenog identiteta s naglaskom utjecaja globalizacijskih procesa na lokalne identitete.
Razina e-učenja 1
Razina engleskog 1
Opće kompetencije
Po uspješnom dovršetku kolegija studenti će moći
Koristiti opće znanje o društvu i društvenim procesima. Objasniti razliku između makro i mikro nivoa sociološke analize. Prikazati relevantnost koncepata kulture, socijalizacije, stratifikacije, društvene strukture i institucija u objašnjavanju društvenih fenomena. Prikazati društvena pitanja u kontekstu društvene klase, etniciteta, roda, individualizacije, nacionalizma, globalizacije.
Ishodi učenja
1. definirati i interpretirati osnovne relacijske dimenzije identiteta.
2. definirati i razlikovati pristupe pojmu identiteta u sociologiji i ostalim prirodnim znanostima.
3. primijeniti pravilno osnovne sociološke pojmove identiteta i kategorije u interpretaciji oblika društvene stvarnosti.
4. argumentirati moderne društvene procese u kojima se identitet pojavljuje u kontekstu sociologije svakodnevnog života.
5. primijeniti stečena znanja i spoznaje u okviru društvenog djelovanja koje se manifestira visokim stupnjem poštivanjem uspostavljene hijerarhije i lojalnosti.
6. analizirati vladajuće suvremene procese u dinamici hrvatskog društva (masovno siromašenje, socijalna dezintegracija).
7. prepoznati stagnaciju produkcije.
8. primijeniti vlastitu mentalnu mapu socijalnog ustroja i relacijskih dimenzija identiteta.
9. proizvesti vlastitu vrijednosnu orijentaciju i pogled na svijet u odnosu na drugo i različito, tradicionalne i suvremene vrijednosne sustave.
10. pokazati stečena znanja i spoznaje drugim (mladim) ljudima koji imaju problema sa sociokulturnom integracijom, koja je najčešće polazni obrazac u pitanjima razumijevanja identiteta.
Tjedni plan nastave
1. Uvod u kolegij, upoznavanje s temama, načinom rada, studentskim pravima i dužnostima te evidencija studenata.
2. Primarna analiza socioloških aspekata identiteta.
3. Identitet najranijiih zajednica.
4. Analiza individualno-psihološke razine identiteta- identitet kao subjekt pamćenja i solidarnosti.
5. Odnos društvo-kultura-identitet antropološka razina.
6. Identitet pojedinca u sociologiji svakodnevnog života.
7. Politički identitet - odnos identiteta i legitimnosti.
8. Društvena kompleksnost etničkog identiteta.
9. Identitet Europe - između demokracije i nacije.
10. Višestruki identiteti.
11. Društveni identiteti i identiteti uloga.
12. Globalizacija i virtualni identiteti.
13. Postmodernost i kriza identiteta.
14. Teorija identiteta kao teorija.
15. Integriranje i identitet - inačice teorije.
Ocjenjivanje
A. Redovno pohađanje nastave (tri neopravdana izostanka, ocjena se smanjuje);
B. Svaka studentica student ima seminar pred auditorijem koji ga ocjenjuje ili ga predaje u pisanoj formi;
C. Tri pisana kolokvija tijekom semestra;
D. Usmena razina ispitivanja po završetku semestra.
|
- , Hall, S. (1996) Introduction: Who Needs Identity?. U: Questions of Cultural Identitiy. S. Hall i P. du Gay, ur. London et al: Sage Publications, 1-17.
2. Bauman, Z. (2004) Identity, Conversations with Benedetto Vecchi. Cambridge, Polity Press.
3. Karsten Xuereb, European Cultural Policy and Migration: Why Should Cultural Policy in the European Union Address the Impact of Migration on Identity and Social Integration?; International Migration
Volume 49, Issue 2, pages 28-53, April 2011.
4. Brubaker, R. i Frederick, C. (2000) Beyond Identity. Theory and Society. 29/1: 1-47.
5. Hall, S. et al. (1996) Introduction. In. Modernity: An Introduction to Modern Societies. Hall, S., Held, D. , Don Hubert and Kennth T., eds. Cambridge, MA: Blackwell.
6. Jeffrey C. Alexander (2013) Struggling over the mode of incorporation: backlash against multiculturalism in Europe, Ethnic and Racial Studies. Ethnic and Racial Studies., , , .
|