Opcije pristupačnosti Pristupačnost

O nama

Hrvatski studiji kao sastavnica Sveučilišta u Zagrebu spadaju među tzv. „nastavna učilišta“ koji na svim svojim studijskim smjerovima (zasad izuzev komunikologije), uz mogućnost znanstvenog opredjeljenja, svojim studentima nudi i mogućnost nastavničke naobrazbe za one koji vide svoju budućnost kao djelatnici odgojno-obrazovnih ustanova.
Nakon donošenja Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi 2008. god., nastavnička naobrazba je usklađena prema propisima toga zakona po kojemu „poslove nastavnika predmetne nastave u srednjoj školi može obavljati osoba koja je završila diplomski sveučilišni studij odgovarajuće vrste i ima potrebne pedagoške kompetencije (čl. 105,7). Pod pedagoškim kompetencijama zakon predviđa znanja iz pedagogije, psihologije, didaktike i metodike sa sveukupnom opterećenošću od 60 ECTS (105,6). Ovakav koncept nastavničke naobrazbe je istovremeno usklađen i s  Bolonjskom reformom visokog obrazovanja ima li se u vidu Zakon o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju iz 2003. godine.
Nastavu izvodi i organizira Odjel za edukacijske znanosti i nastavničku naobrazbu tako da je ona koncentrirana na jednom mjestu za sve studijske smjerove.
Kako bi izišli ususret sve većoj potražnji za nastavničkom naobrazbom, a u skladu s najnovijim zakonskim odredbama, Odjel za edukacijske znanosti i nastavničku naobrazbu Hrvatskih studija, osmislio je, a Senat Sveučilišta u Zagrebu 11. ožujka 2014. prihvatio program dodatne nastavničke naobrazbe (PPDMN) u svrhu stjecanja pedagoških kompetencija. Program je namijenjen svima koji žele raditi (ili već rade) u odgojno-obrazovnim ustanovama, a tijekom svoga studija nisu stekli tu naobrazbu, odnosno njihova matična ustanova im to nije mogla ponuditi. On je predviđen i za one koji osjećaju potrebu za cjeloživotnim školovanjem i dodatnom naobrazbom na tom području radili oni u obrazovnim ustanovama, nakladničkim kućama ili elektroničkim medijima. Više o programu vidi na: http://www.hrstud.unizg.hr/ppdmn.

07/01/2025

USPJEŠNA REALIZACIJA PROJEKTA DANI HRVATSKOGA JEZIKA, KULTURE I ISELJENIČKE PROBLEMATIKE U ŠVICARSKOJ KONFEDERACIJI

U okviru projekta Dani hrvatskoga jezika, kulture i iseljeničke problematike u Švicarskoj Konfederaciji financiranoga od Središnjega državnoga ureda za Hrvate izvan Republike Hrvatske voditeljica projekta izv. prof. dr. sc. Rona Bušljeta Kardum, dr. sc. Lidija Bogović i doc. dr. sc. Monika Komušanac, boravile su u razdoblju od 5. do 9. studenoga 2024. godine u Zürichu, u Švicarskoj Konfederaciji.

Projektne aktivnosti započele su dana 6. studenoga 2024. realizacijom radionica za dvije grupe učenike Hrvatske nastave u Švicarskoj u nastavnom mjestu Urdorf, koje je održala dr. sc. Lidija Bogović. Radionice su bile jezično-edukativnoga karaktera, a sadržajno su bile prilagođene heterogenim skupinama učenika, tj. različitom stupnju poznavanja hrvatskoga jezika. Učenici su, također, ispunili anonimnu anketu u kojoj su napisali svoja mišljenja i stavove o učenju hrvatskoga jezika i kulture.

Doc. dr. sc. Monika Komušanac provela je anketno istraživanje o specifičnostima Hrvatske nastave u Švicarskoj Konfederaciji iz perspektive učitelja. Anketom su se nastojali obuhvatiti trenutni izazovi izvođenja nastave te mogućnosti unaprjeđenja iste.

Dana 7. studenoga 2024. godine, voditeljica projekta, izv. prof. dr. sc. Rona Bušljeta Kardum održala je predavanje naziva Strategije za aktivno i suradničko učenje u nastavi za učitelje Hrvatske nastave u Švicarskoj. Predavanju koje je održano u Centru Hrvatske nastave u Švicarskoj osim učiteljica i koordinatorice Hrvatske nastave u Švicarskoj gospođe Mije Rajič, nazočila je i Estera Šimić, viša stručna savjetnica iz Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih Republike Hrvatske.

Susret s učiteljicama Hrvatske nastave u Švicarskoj završio je neformalnim druženjem i razmjenom znanja i iskustava te prigodnim razgovorom u okviru izloženih tema i izazova. Projekt Dani hrvatskoga jezika, kulture i iseljeničke problematike u Švicarskoj Konfederaciji, ispunio je svoj osnovni cilj, a to je povezivanje interdiscipiniranih tema vezanih uz njegovanje i održavanje hrvatskoga nacionalnoga identiteta u iseljeništvu.

 

 

Popis obavijesti