Opcije pristupačnosti Pristupačnost

O nama

Hrvatski studiji kao sastavnica Sveučilišta u Zagrebu spadaju među tzv. „nastavna učilišta“ koji na svim svojim studijskim smjerovima (zasad izuzev komunikologije), uz mogućnost znanstvenog opredjeljenja, svojim studentima nudi i mogućnost nastavničke naobrazbe za one koji vide svoju budućnost kao djelatnici odgojno-obrazovnih ustanova.
Nakon donošenja Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi 2008. god., nastavnička naobrazba je usklađena prema propisima toga zakona po kojemu „poslove nastavnika predmetne nastave u srednjoj školi može obavljati osoba koja je završila diplomski sveučilišni studij odgovarajuće vrste i ima potrebne pedagoške kompetencije (čl. 105,7). Pod pedagoškim kompetencijama zakon predviđa znanja iz pedagogije, psihologije, didaktike i metodike sa sveukupnom opterećenošću od 60 ECTS (105,6). Ovakav koncept nastavničke naobrazbe je istovremeno usklađen i s  Bolonjskom reformom visokog obrazovanja ima li se u vidu Zakon o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju iz 2003. godine.
Nastavu izvodi i organizira Odjel za edukacijske znanosti i nastavničku naobrazbu tako da je ona koncentrirana na jednom mjestu za sve studijske smjerove.
Kako bi izišli ususret sve većoj potražnji za nastavničkom naobrazbom, a u skladu s najnovijim zakonskim odredbama, Odjel za edukacijske znanosti i nastavničku naobrazbu Hrvatskih studija, osmislio je, a Senat Sveučilišta u Zagrebu 11. ožujka 2014. prihvatio program dodatne nastavničke naobrazbe (PPDMN) u svrhu stjecanja pedagoških kompetencija. Program je namijenjen svima koji žele raditi (ili već rade) u odgojno-obrazovnim ustanovama, a tijekom svoga studija nisu stekli tu naobrazbu, odnosno njihova matična ustanova im to nije mogla ponuditi. On je predviđen i za one koji osjećaju potrebu za cjeloživotnim školovanjem i dodatnom naobrazbom na tom području radili oni u obrazovnim ustanovama, nakladničkim kućama ili elektroničkim medijima. Više o programu vidi na: http://www.hrstud.unizg.hr/ppdmn.

21/11/2024

Terenska nastava u Tiflološkom muzeju iz kolegija: Opća pedagogija, Školska pedagogija i Metodika rada s učenicima s posebnim potrebama

Održana je terenska nastava iz kolegija Opća pedagogija, Školska pedagogija i Metodika rada s učenicima s posebnim potrebama, kojih je voditelj prof. dr. sc. Neven Hrvatić, u srijedu, 20. studenoga 2024. godine, posjetom Tiflološkom muzeju u Zagrebu.

Studenti Fakulteta hrvatskih studija i Prirodoslovno-matematičkog fakulteta: Odsjeka za geografiju i Odsjeka za biologiju upoznali su u Tiflološkom muzeju razvoj Braillevog pisma (i pokušali ga pisati), ulogu Vinka Beka začetnika institucionalne brige za slijepe u Hrvatskoj, pogledali film o svakodnevnom životu u Zemaljskom zavodu za odgoj slijepe djece, a u tamnoj sobi približili i osvijestili nemogućnost primanja informacija iz okoline pomoću vida.

U okviru terenske nastave u Tiflološkom muzeju, studenti su razgledali i izložbu: Svjetlost istiskuje tamu na kojoj je predočen razvoj skrbi i okolnosti osnivanja prve ustanove za odgoj, obrazovanje i radno osposobljavanje slijepih osoba u Sloveniji.

Popis obavijesti