Opcije pristupačnosti Pristupačnost

O nama

Hrvatski studiji kao sastavnica Sveučilišta u Zagrebu spadaju među tzv. „nastavna učilišta“ koji na svim svojim studijskim smjerovima (zasad izuzev komunikologije), uz mogućnost znanstvenog opredjeljenja, svojim studentima nudi i mogućnost nastavničke naobrazbe za one koji vide svoju budućnost kao djelatnici odgojno-obrazovnih ustanova.
Nakon donošenja Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi 2008. god., nastavnička naobrazba je usklađena prema propisima toga zakona po kojemu „poslove nastavnika predmetne nastave u srednjoj školi može obavljati osoba koja je završila diplomski sveučilišni studij odgovarajuće vrste i ima potrebne pedagoške kompetencije (čl. 105,7). Pod pedagoškim kompetencijama zakon predviđa znanja iz pedagogije, psihologije, didaktike i metodike sa sveukupnom opterećenošću od 60 ECTS (105,6). Ovakav koncept nastavničke naobrazbe je istovremeno usklađen i s  Bolonjskom reformom visokog obrazovanja ima li se u vidu Zakon o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju iz 2003. godine.
Nastavu izvodi i organizira Odjel za edukacijske znanosti i nastavničku naobrazbu tako da je ona koncentrirana na jednom mjestu za sve studijske smjerove.
Kako bi izišli ususret sve većoj potražnji za nastavničkom naobrazbom, a u skladu s najnovijim zakonskim odredbama, Odjel za edukacijske znanosti i nastavničku naobrazbu Hrvatskih studija, osmislio je, a Senat Sveučilišta u Zagrebu 11. ožujka 2014. prihvatio program dodatne nastavničke naobrazbe (PPDMN) u svrhu stjecanja pedagoških kompetencija. Program je namijenjen svima koji žele raditi (ili već rade) u odgojno-obrazovnim ustanovama, a tijekom svoga studija nisu stekli tu naobrazbu, odnosno njihova matična ustanova im to nije mogla ponuditi. On je predviđen i za one koji osjećaju potrebu za cjeloživotnim školovanjem i dodatnom naobrazbom na tom području radili oni u obrazovnim ustanovama, nakladničkim kućama ili elektroničkim medijima. Više o programu vidi na: http://www.hrstud.unizg.hr/ppdmn.

11/11/2024

Održana Katehetska jesenska škola za odgojitelje u vjeri u predškolskim ustanovama

U Nadbiskupijskom pastoralnom institutu započela je u petak, 8. studenoga 2024. godine Katehetska jesenska škola za odgojitelje u vjeri u predškolskim ustanovama: Zadivljenost kao načelo odgoja u predškolskim ustanovama u organizaciji Nacionalnog katehetskog ureda Hrvatske biskupske konferencije i Agencije za odgoj i obrazovanje.

Na početku se odgajateljicama/odgajateljima u vjeri u predškolskim ustanovama obratio  predsjednik Vijeća HBK za katehizaciju i novu evangelizaciju đakovačko-osječki nadbiskup Đuro Hranić i izrazio osobnu zadivljenost oduševljenjem odgojiteljica i odgojitelja za vjerski odgoj, a u školu je nadahnuto uveo predstojnik Nacionalnog katehetskog ureda HBK prof. dr. sc. Ivica Pažin.

Uvodno izlaganje na Katehetskoj jesenskoj školi održao je prof. dr. sc. Neven Hrvatić s Odsjeka za odgojno-obrazovne znanosti Fakulteta hrvatskih studija: “ Zadivljenost kao načelo odgoja u svijetu bez čuda“.

U predavanju je istaknuto da svako vrijeme, svaka kultura donosi nove izazove koji se odražavaju i na području odgoja djece, a jedna je od odrednica današnje krize odgoja - kriza vrijednosti, gdje su tradicionalne odbačene, nove nisu izgrađene, a one deklarativne dominiraju u odnosu na ponašajne. Kriza odgoja složena je i manje razvidna od krize obrazovanja i s njom se teže boriti. Naime, uz institucionalni odgoj postoji cijela lepeza (su)odgajatelja, od kojih neki proživljavaju, također, duboku krizu, kao što je to i suvremena obitelj. Zadivljenost, kao načelo odgoja, gotovo je nedostupna odraslima, pa im ju je teško cjelovito razumjeti i transponirati na odgoj djece, budući da su odrasli dionici „svijeta bez čuda“ u kojem je malo što ostalo tajanstveno, nepoznato, nedokučivo. No, djeca se ne trebaju „učiti“ zadivljenosti, jer je ona dio njihova odrastanja, bilo kroz cjelovitost doživljaja ili idealizaciju. Premda se djeca mogu lako zadiviti, ipak kod njih ne dolazi do brzih razočarenja, već se adaptiraju prema novim pozitivnim emocijama.

Rad Katehetske škole nastavljen je u subotu 9. studenoga 2024. euharistijskim slavljem u Bogoslužnom prostoru bl. Alojzija Stepinca, predavanjem prof. dr. sc. s. Marije Pehar „Zadivljenost i čuđenje kao teološki princip pozornosti za Božju stvarnost“, tematskim raspravama i pedagoškim radionicama.

Popis obavijesti