Opcije pristupačnosti Pristupačnost

O nama

Hrvatski studiji kao sastavnica Sveučilišta u Zagrebu spadaju među tzv. „nastavna učilišta“ koji na svim svojim studijskim smjerovima (zasad izuzev komunikologije), uz mogućnost znanstvenog opredjeljenja, svojim studentima nudi i mogućnost nastavničke naobrazbe za one koji vide svoju budućnost kao djelatnici odgojno-obrazovnih ustanova.
Nakon donošenja Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi 2008. god., nastavnička naobrazba je usklađena prema propisima toga zakona po kojemu „poslove nastavnika predmetne nastave u srednjoj školi može obavljati osoba koja je završila diplomski sveučilišni studij odgovarajuće vrste i ima potrebne pedagoške kompetencije (čl. 105,7). Pod pedagoškim kompetencijama zakon predviđa znanja iz pedagogije, psihologije, didaktike i metodike sa sveukupnom opterećenošću od 60 ECTS (105,6). Ovakav koncept nastavničke naobrazbe je istovremeno usklađen i s  Bolonjskom reformom visokog obrazovanja ima li se u vidu Zakon o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju iz 2003. godine.
Nastavu izvodi i organizira Odjel za edukacijske znanosti i nastavničku naobrazbu tako da je ona koncentrirana na jednom mjestu za sve studijske smjerove.
Kako bi izišli ususret sve većoj potražnji za nastavničkom naobrazbom, a u skladu s najnovijim zakonskim odredbama, Odjel za edukacijske znanosti i nastavničku naobrazbu Hrvatskih studija, osmislio je, a Senat Sveučilišta u Zagrebu 11. ožujka 2014. prihvatio program dodatne nastavničke naobrazbe (PPDMN) u svrhu stjecanja pedagoških kompetencija. Program je namijenjen svima koji žele raditi (ili već rade) u odgojno-obrazovnim ustanovama, a tijekom svoga studija nisu stekli tu naobrazbu, odnosno njihova matična ustanova im to nije mogla ponuditi. On je predviđen i za one koji osjećaju potrebu za cjeloživotnim školovanjem i dodatnom naobrazbom na tom području radili oni u obrazovnim ustanovama, nakladničkim kućama ili elektroničkim medijima. Više o programu vidi na: http://www.hrstud.unizg.hr/ppdmn.

25/04/2022

Doc. dr. sc. Rona Bušljeta Kardum održala plenarno izlaganje na međunarodnoj konferenciji

Doc. dr. sc Rona Bušljeta Kardum na međunarodnoj konferenciji The 4th International Conference on Modern Research in Education, Teaching and Learning, 22. – 24. travnja 2022., Barcelona, održala je plenarno izlaganje pod temom The Concept of European Dimension in Education.

U svom izlaganju istaknula je najvažnije procese koji su utjecali na pojavu i razvoj europske dimenzije u obrazovanju, potom najvažnije koncepte europske dimenzije u obrazovanju te njezinu svrhu i ulogu u procesu poučavanja i učenja. U tom pogledu u izlaganju prvo je protumačila kontekst i procese koji su utjecali na nastanak ideje europske dimenzije u obrazovanju, praćenjem djelovanja europskih institucija. Potom je dala objašnjenje osnovnih pojmova koji opisuju i koje uključuje ED u obrazovanju. Ti ključni pojmovi su, prije svega, Europa i europska ideja. I na koncu je prezentirala svrhu i ulogu ED u obrazovanju te moguće ishode učenja na koje upućuje ED u obrazovanju imajući u vidu procese poučavanja i učenja.

Popis obavijesti