Analitika društvenih medija
Šifra: 227718
ECTS: 3.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Ivan Balabanić
Izvođači: doc. dr. sc. Luka Šikić - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Engleski jezik:

1,0,0

Nastava se odvija na hrvatskom jeziku u svim svojim elementima, a stranim studentima koji su pridruženi mješovitoj grupi nudi se mogućnost savladavanja predmeta pomoću dodatnih izravnih konzultacija s nastavnikom i asistentima na engleskom jeziku. Pri tome, nastavnik stranog studenta upućuje na odgovarajuću literaturu na engleskom jeziku te mu osigurava mogućnost polaganja predmeta na engleskom jeziku.
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Društveni mediji postali su važan alat za stvaranje znanja i širenje mišljenja.
Istodobno, društveni su mediji omogućili tvrtkama da u stvarnom vremenu stupe u interakciju s potrošačima.
Nadalje, veličina i bogatstvo podataka na društvenim mrežama pružili su širok spektar uvida za bolje razumijevanje društva i preobrazbu poslovnih i marketinških aktivnosti.
Omogućiti studentima razumijevanje društvenih medija i analitičkih alata kako bi se iskoristili podatci društvenih medija.
Opisati trenutno stanje i trendove u prostoru društvenih medija, razjasniti tehnološku infrastrukturu platformi društvenih medija i pokazati kako se umjetna inteligencija te lingvističke i statističke metode mogu koristiti za proučavanje relevantnih tema u društvenim medijima.
Predstaviti najmodernije alate za analizu društvenih medija kao što su: vizualizacija podataka, analiza sentimenta, modeliranje tema, analiza društvenih mreža, strojno učenje, obrada prirodnoga jezika, neuronske mreže i sl. Ovi alati će omogućiti studentima samostalno tumačenje, analiziranje i razvoj analitičkih strategija za upravljanje društvenim medijima.

Akademska postignuća (ishodi učenja) na razini programa kojima predmet pridonosi:
Usmeno i pisano interpretirati stručne i znanstvene sadržaje.
Analizirati i interpretirati društvene pojave.
Analizirati i interpretirati utjecaj društvenoga konteksta i društvenih promjena na ljudski razvoj.

Očekivana akademska postignuća (ishodi učenja) na razini predmeta:
1. Razumjeti stanje i suvremene trendove u prostoru društvenih medija.
2. Razumjeti infrastrukturu informacijsko-komunikacije tehnologije društvenih medija.
3. Razumjeti i primijeniti ključne koncepte vrjednovanja društvenih medija.
4. Razumjeti posebne i jedinstvene vidove pojedinačnih društvenih medija.
5. Utvrditi tematsku važnost u analizi društvenih medija.
6. Protumačiti rezultate znanstvenih i poslovnih istraživanja društvenih medija.
7. Razviti sposobnost prikupljanja, čišćenja i pripreme podataka na društvenim mrežama za analizu.
8. Primijeniti najsuvremenije metode i odgovarajuće alate za analizu društvenih medija.
9. Nadgledati potrošače i konkurente s ciljem dobivanja uvida temeljenih na modeliranju podataka sa društvenih mreža.
10. Razviti poslovnu strategiju za društvene medije i izmjeriti učinkovitost kampanje na društvenim mrežama.

Opis sadržaja predmeta:
1. Uvod i pregled predmeta; upoznavanje sa silabom, planom rada i obvezama na predmetu
2. Trenutno stanje i najnoviji trendovi u prostoru društvenih medija
3. Informatičko-tehnički preduvjeti i sintaksa programskog jezika (R, Python) za analizu društvenih medija
4. Infrastruktura velikih podataka i postupci prikupljanja podataka (API, struganje mrežja / zaslona) za analizu društvenih medija
5. Metode analize društvenih medija I (deskriptivna statistika, vizualizacija)
6. Metode analize društvenih medija II (mrežna analiza, obrada prirodnoga jezika)
7. Metode analize društvenih medija III (vremenske serije, strojno učenje, duboko učenje, neuronske mreže)
8. Opća načela digitalnoga marketinga (ključni pokazatelji uspješnosti, optimizacija tražilice, "slušanje" društvenih medija)
9. Twitter: formiranje trendova i otkrivanje događaja
10. Facebook: analiza institucionalnoga, političkoga i dometa robne marke
11. Instagram: tržišni prostor utjecajnih osoba i prepoznavanje slika
12. LinkedIn: analiza poslovne mreže i prostorna (geo-lokacijska) analiza
13. Internetski portali i forumi: analiza teksta i obrada prirodnoga jezika (NLP)
14. Tradicionalni mediji (novine, TV, radio): analiza raspoloženja javnosti i polaritet mišljenja
15. Izazovi, opasnosti i trendovi društvenih mreža
Literatura:
1. semestar Ne predaje se
SOC-dipl (4469): Izborni kolegiji - Redovni studij - Sociologija

2. semestar
SOC-dipl (4469): Izborni kolegiji - Redovni studij - Sociologija
SOC-dipl (4421): Izborni kolegiji u 2. semestru (ZN i NAST smjer) - Redovni smjer - Znanstveni

3. semestar Ne predaje se
SOC-dipl (4469): Izborni kolegiji - Redovni studij - Sociologija

4. semestar
SOC-dipl (4421): Izborni kolegiji u 2. semestru (ZN i NAST smjer) - Redovni smjer - Nastavnički
SOC-dipl (4469): Izborni kolegiji - Redovni studij - Sociologija
SOC-dipl (4421): Izborni kolegiji u 2. semestru (ZN i NAST smjer) - Redovni smjer - Znanstveni
Termini konzultacija:
  • izv. prof. dr. sc. Ivan Balabanić:

    Ponedjeljkom od 13 do 14

    Lokacija: 018
  • doc. dr. sc. Luka Šikić:

    Četvtrkom od 15h-16h uz prethodnu najavu mailom.

    Lokacija:
Obavijesti

Fakultet hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu visokoučilišna je ustanova i znanstvena organizacija, koja ima poziv: istraživati i proučavati hrvatsko društvo, državu, prostor, stanovništvo, iseljeništvo, kulturu, hrvatsko civilizacijsko i povijesno naslijeđe u europskom i općesvjetskom kontekstu; o postojećim znanjima i novostečenim spoznajama poučavati u sustavu visokoučilišne naobrazbe te njegovati hrvatski nacionalni i kulturni identitet.

Adresa: Borongajska cesta 83d, Zagreb
© 2013. - 2024. Sveučilište u Zagrebu, Fakultet hrvatskih studija. Sva prava pridržana. Računalna služba         Izjava o pristupačnosti
QuiltCMS