Opcije pristupačnosti Pristupačnost

O nama

Studij komunikologije na Hrvatskim studijima Sveučilišta u Zagrebu utemeljen je 1996. godine i to prvo kao studij novinarstva, a 2005. godine preimenovan je u studij komunikologije. Studij je zasnovan na temeljnim znanjima iz komunikologije, novinarstva, povijesti medija i odnosa s javnošću. Studenti tijekom studija stječu znanje o metodama istraživanja masovne komunikacije i obrade podataka te o povijesnom razvoju novinarstva i masovne komunikacije u svijetu i Hrvatskoj. Studenti komunikologije dobivaju temeljna znanja o medijima i osobitostima izvještavanja za njih, usmjeravaju se za rad na početnim poslovima u nekom od medija ili tvrtkama, tj. odjelima za odnose s javnošću. Zapošljavanje nije nužno ograničeno na područje medija i komunikologije. Studenti komunikologije Hrvatskih studija okupljeni su oko Udruge studenata komunikologije i novinarstva Komuna, koja je osnovana 2008. godine i svake godine organiziraju studentski simpozij "Mediji na drukčiji način".


10/12/2024

Etika u praksi odnosa s javnošću: Anamarija Hrvoić Đurić održala predavanje budućim komunikolozima

Komunikacijska stručnjakinja s 18 godina iskustva u odnosima s javnošću i medijima te starija savjetnica agencije Manjgura, Anamarija Hrvoić Đurić, održala je gostujuće predavanje na Fakultetu hrvatskih studija. Predavanje, održano danas, bilo je dio diplomskog studija komunikologije u sklopu kolegija Pravne i etičke norme u odnosima s javnošću.

Tijekom predavanja, Hrvoić Đurić predstavila je ključne etičke izazove u odnosima s javnošću, naglašavajući važnost usklađenosti s aktualnim zakonodavnim okvirima, poput Zakona o medijima, Zakona o elektroničkim medijima i Zakona o lobiranju. Studenti su se upoznali s praktičnim primjerima etičkog odlučivanja, primjenom Etičkog kodeksa Hrvatske udruge za odnose s javnošću (HUOJ), te globalnim principima etičke prakse u komunikaciji, poput Barcelonskih principa i Code d'Athènes.

Poseban naglasak stavljen je na zabranjene i neetičke radnje u struci, kao što su netransparentnost, manipulativne komunikacije, zlouporaba umjetne inteligencije i prikriveno oglašavanje. Hrvoić Đurić također je podijelila smjernice za donošenje etičkih odluka u složenim situacijama, poput postavljanja pitanja o legalnosti, poštenju prema svim uključenima te potencijalnom utjecaju odluka na javno mnijenje.

Predavanje je završeno praktičnim savjetima o tome kada je u redu odbiti zahtjeve klijenata, primjerice u situacijama sukoba interesa, manipulativnih zahtjeva ili nepoštivanja profesionalnih standarda.

Hrvoić Đurić, diplomirani novinar, započela je svoju karijeru na Plavom radiju, gdje je radila 10 godina, a posljednjih osam godina djeluje u agenciji Manjgura.

Fakultet hrvatskih studija nastavlja pružati prilike za edukaciju svojih studenata kroz gostovanja vodećih stručnjaka iz prakse, omogućujući im izravan uvid u izazove i trendove suvremene komunikacijske industrije.

 

Popis obavijesti