Studij komunikologije na Hrvatskim studijima Sveučilišta u Zagrebu utemeljen je 1996. godine i to prvo kao studij novinarstva, a 2005. godine preimenovan je u studij komunikologije. Studij je zasnovan na temeljnim znanjima iz komunikologije, novinarstva, povijesti medija i odnosa s javnošću. Studenti tijekom studija stječu znanje o metodama istraživanja masovne komunikacije i obrade podataka te o povijesnom razvoju novinarstva i masovne komunikacije u svijetu i Hrvatskoj. Studenti komunikologije dobivaju temeljna znanja o medijima i osobitostima izvještavanja za njih, usmjeravaju se za rad na početnim poslovima u nekom od medija ili tvrtkama, tj. odjelima za odnose s javnošću. Zapošljavanje nije nužno ograničeno na područje medija i komunikologije. Studenti komunikologije Hrvatskih studija okupljeni su oko Udruge studenata komunikologije i novinarstva Komuna, koja je osnovana 2008. godine i svake godine organiziraju studentski simpozij "Mediji na drukčiji način".
Studenti treće godine studija komunikologije, smjer odnosi s javnošću, danas su na kolegiju Tehnike u odnosima s javnošću imali priliku poslušati gostujuće predavanje Ivana Jurkovića, voditelja Ureda za korporativne komunikacije tvrtke Dalekovod d.d.
Ivan Jurković započeo je svoju karijeru kao televizijski sportski novinar na HRT-u. Tijekom godina radio je u mnogim medijima, uglavnom na televiziji, prije nego što je prešao u odnose s javnošću, gdje je osnovao PR ured Košarkaškog kluba Cibona. Posljednjih deset godina vodi korporativne komunikacije u Dalekovodu d.d., multinacionalnoj kompaniji s više od 1100 zaposlenika, od kojih više od polovice radi na gradilištima diljem Hrvatske, Slovenije, pa čak i u dalekoj Norveškoj.
Korporativne komunikacije Dalekovoda imaju ključnu ulogu u strateškoj komunikaciji s unutarnjim i vanjskim javnostima. Zadužene su za upravljanje imidžom kompanije, promicanje društveno odgovornog poslovanja, ali i za rješavanje kriza. Kako je Jurković istaknuo, u Dalekovodu su se susreli s gotovo svim vrstama kriza koje PR-ovac može doživjeti.
Osim kriznog komuniciranja, fokus je na razvijanju odnosa s investitorima, partnerima i dobavljačima, s posebnim naglaskom na izgradnju imidža Dalekovoda kao poželjnog poslodavca koji brine za svoje zaposlenike.
Tijekom predavanja, Jurković je podijelio korisne savjete budućim stručnjacima za odnose s javnošću. Istaknuo je koliko je važno detaljno poznavati tvrtku za koju rade – njene zaposlenike, organizacijsku kulturu i viziju – te razviti osjećaj pripadnosti.
„Da biste uspješno radili u komunikacijama, morate razumjeti tvrtku, znati kamo ona ide i osjećati se kao dio nje“, poručio je.
Studentima je također predstavio kampanju povodom obilježavanja velikog jubileja tvrtke – 75 godina Dalekovoda. U okviru te kampanje realizirani su brojni projekti, uključujući izradu posebnog logotipa, kratkog filma o povijesti tvrtke, slogane, interne komunikacijske kanale te organizaciju raznih događaja.
Uz Ivana Jurkovića, predavanju je prisustvovao i Domagoj Žužak, specijalist za korporativne komunikacije, koji je dio tima Dalekovoda posljednje dvije godine. Žužak je aktivno sudjelovao u nizu aktivnosti povodom obilježavanja 75 godina tvrtke, uključujući planiranje i realizaciju internih i eksternih komunikacijskih projekata.
Predavanje je završilo interaktivnom raspravom u kojoj su studenti imali priliku postavljati pitanja i iz prve ruke saznati kako izgleda rad u korporativnim komunikacijama jedne velike tvrtke koja posluje u specifičnom sektoru, a tvrtka Dalekovod ih je nagradila prigodnim poklonima s logotipom tvrtke, što je dodatno učinilo njihovo iskustvo posebnim.
Ovo gostujuće predavanje pružilo je studentima vrijedne uvide u praktične aspekte odnosa s javnošću, od strateške komunikacije do kriznog menadžmenta, i inspiriralo ih za razvoj karijere u ovom dinamičnom području.