Studij komunikologije na Hrvatskim studijima Sveučilišta u Zagrebu utemeljen je 1996. godine i to prvo kao studij novinarstva, a 2005. godine preimenovan je u studij komunikologije. Studij je zasnovan na temeljnim znanjima iz komunikologije, novinarstva, povijesti medija i odnosa s javnošću. Studenti tijekom studija stječu znanje o metodama istraživanja masovne komunikacije i obrade podataka te o povijesnom razvoju novinarstva i masovne komunikacije u svijetu i Hrvatskoj. Studenti komunikologije dobivaju temeljna znanja o medijima i osobitostima izvještavanja za njih, usmjeravaju se za rad na početnim poslovima u nekom od medija ili tvrtkama, tj. odjelima za odnose s javnošću. Zapošljavanje nije nužno ograničeno na područje medija i komunikologije. Studenti komunikologije Hrvatskih studija okupljeni su oko Udruge studenata komunikologije i novinarstva Komuna, koja je osnovana 2008. godine i svake godine organiziraju studentski simpozij "Mediji na drukčiji način".
Studenti prve godine diplomskoga studija komunikologije Fakulteta hrvatskih studija sudjelovali su na online gostujućem predavanju djelatnika korporativnih komunikacija Hrvatske pošte. Predavanje je održano u utorak 26. svibnja u sklopu kolegija Upravljanje rizikom i krizno komuniciranje, pod vodstvom asistenta na Odsjeku za komunikologiju Davora Trbušića, mag. comm. Predavanju su se priključili i studenti s kolegija Odnosi s medijima vanjske suradnice Fakulteta Jelene Gazivode te prof. dr. sc. Danijel Labaš.
Gosti predavači bili su Jo Kempen, izvršna direktorica Ureda za korporativne komunikacije Hrvatske pošte te Krešimir Domjančić, glasnogovornik i voditelj Odjela za odnose s javnošću Hrvatske pošte. U prvom dijelu predavanja gosti predavači predstavili su postulate Hrvatske pošte, interne i eksterne kanale komunikacije te organizacijsku kulturu kojom se svakodnevno vode, dok su u drugom dijelu studentima približili svoja iskustva u odnosima s medijima, kao i društveno odgovorne prakse tvrtke. Naglasili su važnost poznavanja teorija odnosa s javnošću i korištenja tih znanja pri svakodnevnom upravljanju komunikacijom, ali i otkrili kako je izgledao proces digitalne transformacije Hrvatske pošte te kako inovacijama i posebnim projektima poput Zaklada Vaša pošta i Paket24 nastoje unaprijediti poslovanje tvrtke.
Budući da su studenti na predavanjima iz kolegija Upravljanje rizikom i krizno komuniciranje učili o tome kako se za organizacijsku krizu treba pripremiti, kako treba izgledati oblik i sadržaj komunikacije tijekom krize te kako je naposljetku evaluirati, bilo im je zanimljivo i korisno čuti kako djelatnici korporativnih komunikacija svakodnevno koordiniraju 1016 poštanskih ureda i više od 10 tisuća zaposlenika, pogotovo u vrijeme kriza poput ovih koje proživljavamo posljednja tri mjeseca.
Na kraju predavanja Kempen i Domjančić odgovarali su na pitanja studenata, a nisu propustili ni savjetovati buduće komunikacijske stručnjake koji ulaze u svijet odnosa s javnošću:
„Budite entuzijasti, učite svakodnevno i trudite se dubinski razumjeti poslovanje u kojem djelujete. Predlažem i da puno čitate, jer puno ćete pisati! Usavršavajte se, budite spremni na digitalnu transformaciju, učite o fotografijama, videima… I budite znatiželjni“, savjetovali su studentima te zahvalili profesoru na pozivu, a studentima na aktivnom sudjelovanju.
Izvrsno i zanimljivo predavanje kojim je zaključena nastava na daljinu u ljetnom semestru održano je putem Google Meet platforme u već uhodanom online okruženju.
Marija Bobinski, studentica 1. godine diplomskog studija komunikologije